Digital Marketing Training - XADAT.COM
16066
page-template-default,page,page-id-16066,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Digital Marketing Training

1001 jobs in digital marketing

Bel Mr Data Amsterdam voor de: De opleiding Digital Marketing. Digital Marketing is voor mensen die werkzaam zijn in een marketingfunctie die graag een volgende stap willen zetten in de ontwikkeling van hun online marketingkennis. Bij Mr.Data zijn we gespecialiseerd in Digital Marketing. Wij leggen nadruk op onderwerpen waarbij de digitalisering van de maatschappij en online marketingonderwerpen centraal staan.

Als marketingprofessional heb je vandaag de dag te maken met consumenten die in een steeds grotere mate online actief zijn. Om informatie te verzamelen over bijvoorbeeld je product of dienst, om online te shoppen en boeken of om hun mening of beoordeling te delen via een keur aan social mediakanalen. Een zakelijke wereld waarin start ups met nieuwe bedrijfsmodellen de markt betreden en ‘opeens’ je concurrent zijn. Hoe ga je om met alle online ontwikkelingen en hoe weet je kansen en nieuwe mogelijkheden te zien en te benutten?

De opleiding Digital marketing biedt je de handvatten, kennis en vaardigheden om online mogelijkheden om te zetten in een passende online marketingstrategie.

Studerene-learnomgeving

Mr-Data combineert voor haar opleidingen het beste van twee werelden; studeren op een online en offline manier. Een optimale combinatie van studeren, voorbereiden en oefenen via een volledig ondersteunende online leeromgeving in combinatie met lesdagen voor toelichting en uitleg door de vakdocent, coaching en interactie met je medestudenten. Zo volg je een opleiding waar en wanneer het jou het beste schikt!

Leeromgeving e-learning

  • Teksten, powerpointmateriaal, filmmateriaal en andere content wordt ter beschikking gesteld via de online leeromgeving en is 24/7 beschikbaar
  • Na aanmelding ontvang je binnen enkele dagen een persoonlijke inlogcode voor de online leeromgeving en kun je per direct starten met het doorlopen van de lesstof, in jouw tempo en op een moment dat het jou het best schikt.

 

Lesdagen klassikaal

  • 7 avonden of 3,5 collegedag
  • In overzichtelijke, afgeronde lessen wordt de basis besproken

Wat is het resultaat van de opleiding Digital Marketing?

Na afloop van de opleiding Digital Marketing opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden op het niveau van marketingmanagement en ben je nog beter voorbereid op je huidige functie en de toekomstige online marketingontwikkelingen. Het uitgangspunt voor het examen is o.a. de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van jouw organisatie. Centraal staat de wijze waarop digitale marketing een rol speelt in het productontwikkelings- en productrealisatieproces binnen je organisatie.

De opleiding Digital Marketing is volledig afgestemd op de eisen van een Mr-Dara Digital Marketing-examen. Dit examen is een mondeling examen. Tijdens dit examen verdedig je jouw online marketingplan. Mr Data Business School ondersteunt je met examentraining en individuele coaching en begeleiding tijdens het schrijven van je opdracht.

De nadruk bij deze opleiding ligt in het schrijven en presenteren van een strategisch (online) marketingplan. Tevens is er een verdieping in een aantal onderwerpen als:

  • Digitalisering van de maatschappij
  • Digitalisering en de gevolgen voor marketing en de marketingstrategie
  • Toegevoegde waarde voor en van klanten vanuit digitaal perspectief
  • Het schrijven en verdedigen van een digital marketingplan

Onderwerpen tijdens de opleiding Digital Marketing:

De meeste aandacht in Digital Marketing gaat uit naar het schrijven, opstellen en presenteren van een digital marketingplan. Ook is er een verdieping van een aantal onderwerpen die in Traing aan bod komen. De onderwerpen die aan bod komen bestaan onder andere uit:

  1. Digital Marketing trends, strategie en plan
  2. Online customer journey, klantprofielen en segmentatie
  3. Van 4 P’s naar 4 C’s
  4. Digitale marketing mix
  5. Data & analytics
  6. Gebruik van cloudbased digital marketing tools, zoals:
    • Hubspot CRM
    • Google Analytics
    • Google Adwords
  7. Examentraining

Voor wie is de opleiding Digital Marketing bedoeld?

De opleiding Digital Marketing is bedoeld voor marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers of direct marketeers die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van online marketing en graag hun digital marketing diploma willen halen. Het examen is gericht op alle (toekomstige) marketingmanagers, (senior) productmanagers en (senior) brandmanagers.

Vooropleiding

De Digital Marketing-opleiding is bedoeld voor belangstellenden met minimaal een HBO werk- en denkniveau. Het Digital Marketing-examen zal op HBO niveau worden afgenomen. Hierbij wordt er wel vanuit gegaan dat de kandidaat over voorkennis op HBO-CE marketingniveau beschikt. Tijdens de opleiding stel je zelf op basis van het geleerde een eigen digital marketingplan op.

Collegetijden en -duur

Naast de e-learning module via de online leeromgeving, maken een aantal lesdagen en examentraining deel uit van het studieprogramma. De opleiding bevat 3,5 collegedag, inclusief de examentraining. Deze worden op één vaste dag in de week gegeven, van 9:30 – 12:30, 13:30 – 16:30 uur. De totale duur van de opleiding is ongeveer 3 maanden.